Monday 21 April 2014

Color Catcher


Color for my next scarf - and my cat is rather uninterested... 
I do not think I have ever knitted a swatch. Of course I should have done that a couple of times - but knitting back and forth to find out how my gauge will be knitting in the round makes no sense to me. Maybe that is wrong?

Anyway - when I try out colors I usually put them together in a scarf or a shawl. That makes my swatches over two meter long and wraps nicely around my neck. In this way knitting a swatch is extremely fun and satisfying.

And these are the colors for a new swatch scarf. When I saw this project from my design Lifelines on Ravelry I simply had to try out that way of using colors. It is based on the Natural Color System (NCS) developed in Sweden. The colors are arranged different from the color wheel and that appeals to me. Using colors in different ways is very exciting - and this is more like a rainbow. You can see the wheel here.

I am using my pattern Lifelines again for this project. There will be about 30 colors in it - and this is going to be so much fun. Oh by the way - this is all stash yarn. Say no more...

You can learn new things at any time in your life if you´re willing be be a beginner. If you actually learn to like being a beginner, the whole world opens up to you.
Barbara Sher
- Oh dear, not another scarf....


27 comments:

  1. fiiiine farger! Og katten ser sjarmerende oppgitt ut, som katter flest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Merete - ja, katter er fornøyd bare de får mat, kos og en tur i skogen :-)

      Delete
  2. Å, så godt å se at din katt er like feit som min!!!! ;)
    Herlige farger i fargesirkelen.
    Som du sa i Podcasten, så tar jeg også ut farger etter hodet, ubevisst riktig , i en fargesirkel. Jeg ligsom vet de hører sammen.
    Lifelinesjalet som den Tyske hadde strikket, var lekker i fargene. Så nå skal du altså igang igjen.
    Forøvrig har jeg også et fargerikt innlegg i bloggen i dag.........
    Kos deg med siste påskedagen. Forøvrig har jeg fri enda en dag, deilig!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he Sylvia!!! Den var god - han lever godt... Ja, herlige farger hos deg i dag!!

      Delete
  3. O, thanks so much for this inspiration. I have all my stash pt2 yarn around me now for more than a week (and my children and husband start asking me how much longer it will be spread around .....), and I needed some extra yarn for a sweater, and kept doubting about the colours. So now I will look at that wheel to find some inspiration.
    I am very curious how your new scarf will look like.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are so welcome Annelies!!! A good thing you found a way to organize your yarn :-) I cannot wait to see what you come up with!!!!!

      Delete
  4. Flotte farger i det nye skjerfet ditt! Gleder meg til å følge med på prosjektet!!
    Fortsatt god påske, nå på tampen! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Britt - blir gøy å begynne å småblande dem litt. Kos deg du også!!

      Delete
  5. Dette blir bra!
    Skulle virkelig ønske jeg hadde din tålmodighet når det kommer til skjerf og sjal,. Å strikke en genser er ikke noe problem, men et skjerf som passer til, da blir det heller en genser til gitt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk Judith - kanskje vi kan bytte noen måneder for jeg skulle ønske jeg kunne produsere like mange gensere som deg!!!!

      Delete
  6. Fascinerende farveforløb for fingernemme fruentimmere.... Glæder mig til at se projektet vokse frem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Anne - det gør jeg også. Jeg ved ikke engang om det bliver pænt.. Men sjovt at prøve noget nyt :-)

      Delete
  7. That is going to be a beautiful scarf! Looking forward to seeing it!

    ReplyDelete
  8. I want to take your kitty home ;o) LOL! Give your cat a big hug for me ;o) I love the colours! I can't wait ;o) I love the quote ;o) Big Hugs ;o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh Stacy - he is not up for traveling that far.. LOL!!! I have given him a big hug - he told me to hug you back!!!

      Delete
    2. I'm sure he would love it in Canada ;o) LOL! Thanks for the hugs ;o)

      Delete
  9. Så morsomt med ny fargesirkel. Det ser ut som det blir fint, det er jo gøy med ekstra mye grønt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Maria - ja dette eksperimentet blir spennende :-)

      Delete
  10. Love your work, can't wait to see the finished results, keep me updated.. regards from Holland, Astrid ( dutch knitty)
    http://breien-als-verslaving.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  11. Veldig fristende farger, man blir jo så glad av farger. Når det gjelder prøvelapp så er jeg enig i at en prøvelapp strikket frem og tilbake ikke kan bli rett. Linker til en litt annen måte å gjøre det på ... når jeg så det så ble jeg overrasket over at jeg aldri har tenkt på det selv. (du må scrolle litt ned på siden) http://www.knitty.com/ISSUEwinter04/FEATknitbynumbers.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk!! Og takk for linken - det var en genial måte å gjøre det på!!!!

      Delete
  12. Jeg får umiddelbart assosiasjoner til regnbuen når jeg ser fargesirkelen din. Etter som jeg kan se så er denne mindre inndelt i forhold til komplementærfarger? Spent uansett på resultatet, det blir utvilsomt flott. Du er som kjent en mester med fargekombinasjoner. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, samme her. Regnbue på en litt annen måte enn jeg er vant til. Og tusen takk Helle!!!

      Delete
  13. heehee, I love the way your cat is looking at the camera in the second pic. He looks sooo fluffy...

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!