Sunday 13 April 2014

Happy Knitting Easter

Two edges with about 820st picked up. Fun to knit. See more about the shawl on my Ravelry page.
I wish you all a very happy easter and also a big thank you on the podcast interview about color.

This is my favorite time of year with both spring and easter. I love the brighter days and the quiet time during the holidays.

And what could be better than to pick up about 820 stitches for a little edge on my rather large shawl?  It took some time to pull myself together and now I am so happy to finally have those two edges on my needle. I picked up with a 1.75mm needle and changed to 2mm for the first round and the rest of the edges.

The plan is to knit regularly as I did on the top edge and then to knit words into the inner edges along the sides. I have used excel to get it right.. I could of course just knit with a little less effort. But then again - this is a large work and I want it to be the best I can.

With so many stitches it takes some time. I am thankful to Anne who publish her tutorial for edges for free on her blog. Without that I would have been lost.

So off eating chocolate eggs, knitting some rows and eat more chocolate eggs.

Have a blessed easter!


19 comments:

  1. 820 masker! Jeg er imponert! Men det ser ut som om det blir nydelig når det blir ferdig, da! God påske til deg også!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Maria - det går veldig bra. Jeg er glad i sånne store strikk :-)

      Delete
  2. Fantastiske farger i sjalet ditt!!
    Ønsker deg en kjempefin påske og kos deg med strikking ♡ og sjokolade-påskeegg ♡!!

    ReplyDelete
  3. Så utrolig vakkert! Veldig mye jobb, men du verden for en lykke å ha på pinnene, - og tenk hvor kjekt det blir den dagen det skal av pinnene ღ
    Glad Påske og Vakre Tanker ønskes deg fra K@ri*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Kari!!! Ja, jeg gleder meg så masse til å bli ferdig!! God påske!!!

      Delete
  4. Nok et nydelig sjal, vet du, jeg har lenge lurt på om du brukte maskin, men nå ser jeg at du strikker for hånd, for et arbeid!! Ha en fantastisk påske!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk!!! Har aldri prøvd strikkemaskin. Men hadde jo vært gøy da :-) Kos deg i påsken!!!

      Delete
  5. Jeg glæder mig til at se sjalet færdigt! Farvespillet er så lokkende. Jeg nyder at se din leg med farver, jeg er ikke så modig.... kald det konservativ! Og tak for rosen, det glæder mig at kunne inspirere.
    God påske

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja Anne - det gør jeg også. Mit første store sjal!!! Farver er det sjoveste jeg ved - men vigtigt at gøre som man selv har lyst til :-)

      Delete
  6. Heisann
    Det var litt av et strikkeprosjekt med over 800 masker, phu, sier jeg bare. Jeg hadde en omslagsjakke som var på over 700m og det var noen drøye runder. Dessverre har denne jakken ligget i dvale noen år. Synd, for den blir flott når den blir ferdig , uff.
    Skjønne farger du strikker i også.
    Jeg fikk endelig hørt på podcasten i går ettermiddag. Det er skjeldent jeg kan sitte i fred å høre på sånnt så lenge her i huset. Det var herlig å høre på. Jeg er så enig i alt du sier.
    Selv hjelper jeg de som vil , med fargehjelp, til kundene, når jeg er på jobb. Jeg elsker jo farger, siden jeg har sydlandsk blod i årene.
    Det er nok også noe med de nordiske fargene her oppe i nord, som gjør at produsentene lager kalde, grå farger til oss.
    For tiden søker jeg litt de kalde fargene , selv om jeg best kler de sterke varme. Men det er noe med formen min, humøret........jeg vat ligsom ikke. Nå må jeg bare roe meg litt med de kalde. Men det gjør ikke noe, for jeg har skapene fulle av sterke farger med masse mønster, og hundrevis av fargeglade skjerf og sjal.
    Jeg håper du får en skikkelig fin påske. Selv har jeg to arbeidsdager igjen, og SÅ er det litt fri. Det trenger jeg, kjenner jeg. Stor klem fra meg.

    ReplyDelete
  7. I am, again, totally in awe of your knitting! While I may never have the patience to take on stranded knitting or do an edging like this, I love (and get carried away) with your enthusiasm! I know passion when I see it! Hugs and if I don't stop by before, Happy Easter to you and your family!

    ReplyDelete
  8. Kanskje du skulle finne frem jakken igjen Sylvia :-) Takk for at du lyttet til podcasten!!! Håper du får en herlig og avslappende påske!!!

    ReplyDelete
  9. This is so beautiful Lone ;o) A very Blessed Happy Easter my friend ;o) Eat some chocolate eggs for me ;o) LOL! Hugs ;o)

    ReplyDelete
  10. For et arbeid! En ting er antall masker, men når du legger til pinne str. Så sier det seg selv at dette ikke bare blir ordentlig, men at det også vil ta mye tid. Godt vi har påskeferie. :)

    Gratulerer med podcast. Man kunne vel nesten ikke ha funnet noen bedre enn deg til å fortelle om farger. Gleder meg til å høre det.

    ReplyDelete
  11. Har bare et ord: Imponerende!

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!