Monday 25 August 2014

Invite To Colors

Bright colors are big inspirations in my creative work. Here is some of it knitted.
I was invited by Dorien to join a blog hop. The fact that it is all about creating made me join it. Thank you for inviting me Dorien.

So here we go - I am suppose to answer four questions about my creative work. Lets get moving.

What am I working on

From left: Nearly finished a new Viajante (and a polymer clay bird), a big shawl on my needles and the butterfly scarf.
The biggest fun in the creating process is starting something new and getting it finished. I love working on my projects but those two elements are the ones that makes me get most of what I start finished. My sixth Viajante is soon finished. 

The big shawl in the middle is a long term project I will be working on for some time and the butterfly scarf should be finished. But all things comes in waves and I knit what I like at the moment. 
Also, I make some jewelry and birds in polymer clay too. Not a lot - but enough to keep the clay feeling in my hands. I wish I could do more of just claying.

How does my work differ from others in the genre

Simple bracelets in polymer clay to fit any garment and brightens up a cold winters day.
Well, that is really hard for me to say something clever about. If I should base it on the comments I get here and on Ravelry it must be the color use and the "out of the box" way of creating. And that I am not afraid of wearing colors. But then again - a lot of creative people think the same way.

From this time of the year and until May there are mostly gray, brown and black colors all over. I wear the colors that makes me look better - and really do not bother about what others may think of just that. Does this makes sense? Or have you seen something else here? 

Why do I create what I do

I love experimenting with colors. Colorful Thirties holds 30 colors.
I simply love it. It hits a string in me that is not playable in any other way.

I express myself in my creating and the fact that I can wear both my knitted garments and my jewelry makes me feel happy.

It makes me feel free in a way that is impossible to explain. And I want to hit a nerve in the conformity we are living under - Norway is the most conform country in Europe. And start fighting that is never ever too late.  

How does my creative process work

My first cardigan in bright colors, Jacket of Colors.
I get inspired all over. From books, other people, online activity and from bright colors. Or even the lack of colors - if I se a whole shop full of gray clothes a design can hit my brain.

That is what happened when I designed my scarf Dot The I. And when flipping trough an autumn catalog from Rauma some years ago I came up with my first stranded project in bright colors, Heartwarming scarf,  without using gray, white or black.

Polymer clay earrings in bright colors.
Or I simply has to try out different color combinations. I do not like swatch knitting - I knit a large scarf instead. 

That is how one of my favorite scarves came to life. I used stash yarn and 16 colors to create my first Lifelines - and the colors went on changing regarding what other color it was put beside.

Yes, sounds crazy but it gives me a lot of fun scarves to wear. 

I have knitted a lot of shawls and scarves to test out the colors. They work in such different ways when they are put together. 

The knowledge of that learn me to put colors together in garments like sweaters and cardigans like my Sheepomania. And also makes a difference how I create in polymer clay. To be creative is like breathing - one simply has to do it to live.

Bird bracelet in rainbow colors on left. Polymer clay disk bracelet and scarf with rings on right.
 Knitting and making jewelry in polymer clay are my creative joy in life.

Polymer clay bracelets on left. And my knitted cat cardigan on right.

28 comments:

  1. What a great blogpost! I know for sure you are a 'colour inspiration' for a lot of people, you give other people the strength and inspiration to create what is in their hearts! That is so precious.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Annelies - you totally made my year!!!

      Delete
  2. Jeg bliver glad i låget af alle dine farver... jeg er selv alt for konservativ til at vove sådan en trøje... mit spræl ligger i sjalerne!
    Dit fuglearmbånd er en farverigt smukt blikfang. Smukt formet og fremstillet...Jeg er helt forelsket!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Anne - det er sundt med et glad låg!!! Du spræller jo så meget med dine sjaler at jeg bliver helt andpusten!!

      Delete
  3. Takk for dine fargerike sprell, Lone. Det er alltid eventyrlig å komme inn på din blogg!
    Jeg er jo tilhenger av farger, men i år har jeg duset meg litt ned....frivillig. Bare for å prøve noe annet. Men i skapet har jeg de fargerike plaggene mine, som jeg trekker frem når ting blir FOR kjedelig!
    Jeg prøver å inspirere mine kunder å prøve farger, og få dem til å skje hva som skjer med dem, når de bruker farger. Det er så morro!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bare hyggelig Sylvia - så glad du liker det!!! Godt du inspirerer kundene - det er vitaminer det!!

      Delete
  4. Beautiful post, Lone! It is always wonderful to visit your blog and see what you are knitting at the moment. I love your enthusiasm, your outlook on life in general and the colorful projects you make. Your blog is such a happy place, and I am so glad I found it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Debbie!!!! Such a nice comment - you made me so happy!!

      Delete
  5. Et kjempeinspirerende blogginnlegg! Alle er bare nødt til å bli glade når de kommer inn på bloggen din og ser alle fargene. :)

    ReplyDelete
  6. Bloggen din er helt fantastisk. Digger at du er så flink med å bruke farger. Bloggen din er definisjonen på en glad-blogg :D

    ReplyDelete
  7. Hei, Lone!

    Fant deg via bloggen Berits Lille Hobbykrok - hun har nettopp strikket et herlig Flowermouseskjerf! Og du verden for en fantastisk blogg du har - helt etter min smak med MASSE farger :) Jeg er nok først og fremst en sydame, men har også som regel et strikkeprosjekt på gang. Den kattekofta di i blå/turkis er bare helt nydelig, men da snakker vi laaaangtidsprosjekt for min del i hvert fall! Legger deg herved til i blogglista mi - du er hjertelig velkommen på "besøk" hos meg også :)

    Hilsen Liv Iren

    ReplyDelete
  8. Dejligt indlæg og skønt at se alle de flotte og farverige ting du har fremstillet :) Din Jacket of colors er bare skøn :)

    ReplyDelete
  9. Lone, you are a brilliant person! I love the way you look at life and I love your creations! Great post ;o) Big Hugs and many blessings, always!!! Keep on being you! Keep on smiling!

    ReplyDelete
  10. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Synes du så absolutt har ditt egne unike uttrykk som jeg ikke på noen måte finner andre steder. Jo da, det er flere som er glade i farger, men jeg opplever at måten du kombinerer fargene på, en ureddhet, som jeg ikke har sett hos andre. Ta bare hvordan du bruker helt typiske farger i kortene dine og gjør dem til noe helt nytt. At du har en kreativ streng, noe som ligger som et behov hos deg, nei det betviler jeg ikke. Her er gode eksempler på at kreativitet og fargeglede flommer over. Det er en fryd å følge med på. Spesielt for sånne som meg som er mest komfortabel med at alt skal matche. :)

    ReplyDelete
  12. Fantastisk, jeg blir så glad av bloggen din i de flotte fargene! Ha en vidunderlig helg!

    ReplyDelete
  13. (kommentaren min forsvant, prøver igjen men bare slett om det kommer dobbelt)

    Kjempeinspirerende blogginnlegg! Gjorde meg glad og fikk meg også til å reflektere over egne fargevalg og hvordan jeg bevisst og ubevisst har latt meg forme. Og du har så rett angående konformiteten her til lands!
    Jeg har nevnt det før, men jeg er storveis imponert over fargevalgene dine og tenker alltid på regnbuen når jeg er innom her :) Jeg digger de klare, rene farger du bruker, men også hvordan du setter dem sammen med dusere farger og får det til å sprute av energi! Du har helt klart noe unikt og en teft for farger, som jeg ikke har sett noen andre steder!!
    Hjerteskjerfet ditt er ellers blant en av favorittene hos meg. Når jeg blir stor håper jeg å bli så flink med to tråder at jeg tør å strikke det ..hehe
    Ha en riktig fin og fargeglad uke!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Hanne!!! Dette ble jeg glad for å høre!! Og du er mer enn stor nok og flink nok. Tro det!!!

      Delete
  14. I can't knit at all, but love your colours and patterns. Lovely to find you. I've been following a few blog hop links.

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!