Friday 5 September 2014

Orange Flea Bites

They are all over the place. Emerging from yarn gliding on a circular needle. Here and there they are having a woollen feast between my hands.

No I am not talking about the fleas crawling around in hair. If the really do that? But about my new knitted cardigan. It is actually called Flea Jacket. The reason is that it is knitted top down and what is called lice are now upside down - and then called fleas.

The colors used in my cardigan.
Finding the colors for this took some time and a bit unraveling. I started out in really bright colors.

And since that looked too much like my colorful jacket I frogged it.

I took all my stash from Finull and Pt2 yarn and started on a new color scheme.

And the knitting of this scarf really helped me finding the right colors to put together.

I really love the outcome of that stash diving. These colors are so perfect together and I added some orange fleas to make them jump a little higher than the rest of them.

I can not wait until this is finished and I can wear it. Sometimes colors just click - and nothing is more satisfying than that.

You just need to be a flea against injustice. Enough committed fleas biting strategical 
can make even the biggest dog uncomfortable and transform even the biggest nation
Marian Wright Edelman

The Stitch Story
Yarn: Rauma Finull and Pt2
Needle: 2.5mm
Pattern: Flea Jacket by Ann Myhre
My Ravelry Project: Flea Bites

29 comments:

  1. Den er virkelig fin! Herlige farger!

    ReplyDelete
  2. This is going to be stunning! I cannot wait to see it finished and you modeling it! I think the colors are perfect, and I have learned something new about knitting terms. As soon as it cools off a little here, I plan to finally start the scarf with the black yarn you helped me find the pattern for. Right now it is still way too hot and humid again, but when the evenings start to cool, I'll get started. Have a lovely weekend! Hugs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Debbie!!! I am looking forward to see your scarf!! Have a great weekend Debbie!!

      Delete
  3. Det blir så bra! Jeg skulle gjerne hatt din fargesans! Men øvelse gjør mester, er det ikke sånn? Jeg får bare fortsette å prøve å gjøre modigere fargevalg, og å hente inspirasjon fra deg :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk!!! Jo helt klart - det skjer ikke noe om man ikke prøver. Det har jeg gjort masse, og da lærer jeg om fargene også. Bare hiv deg ut i det!!!

      Delete
  4. I really thought you had fleas! LOL!
    This is going to be stunning, when it's finished! You are amazing Lone ;o)
    Big Hugs ;o)

    ReplyDelete
  5. Dejlige farver. Garnet? Hvordan er det i struktur? I forhold til Heilo og Per Gynt? Leder efter et let, blødt men alligevel strukturfast garn, med en god overflade i det strikkede som i det "gamle" garn....
    Og top down er genialt. Jeg vil også strikke en kofte top down! Derfor spøgsmålene....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Anne!!! Det er mit favoritgarn både finull og pt2. Per Gynt er tykkere, men har også god kvalitet. Heilo er det utrolig længe siden jeg har strikket med - så det ved jeg faktisk ikke helt. Men hører at mange er glade for det. Jeg foretrækker finull og pt2 pga farverne og den utrolig gode kvalitet. Dette er garn som holder resten af livet og lidt længere. Jeg kan virkelig anbefale det til kofter da det også giver en flot struktur og flot mønsterdefinition. Jeg tror det er noget for dig!!

      Delete
    2. Det lyder godt... Hvem fremstiller finull og pt2? Kan de mon købes i DK?

      Delete
    3. Det er norske Rauma. Ved ikke om nogen sælger det i Danmark??

      Delete
    4. Tak... Fandt i hvert fald Sommerfuglen, Fru Pigalopp og Rasmilla. Så der er noget at kigge på... Skønne farver i finull.
      pt2 lykkedes det ikkelige at finde forhandler af...
      Men der kommer jo Kreative dage i Fredericia slut oktober, da må jeg rundt og føle på garn igen!

      Delete
  6. Your colour combination is just wonderfull! You are a colour artist, I am looking forward to see the result , wish you a wonderfull weekend,

    ReplyDelete
  7. Flotte farver igen, igen. Man bliver i så godt humør af at se på dit strik. Jeg har i 80'erne strikket en del i finull, bl.a. en nederdel som stadig er lige pæn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Bodil!!! Ja, finull holder seg i mange generationer!!

      Delete
  8. Heeeerliiiig!!! De orange fluene gjør jo hele forskjellen.
    Jeg snakker ofte om farger med kundene.
    De kommer og ber om hjelp til å finne de riktige fargene...... Og jeg spør og graver, for alle ser og bruker farger forskjellig. Jeg har også navn på farger, som feks " hyttefarger" eller " godterifarger" og " tivolifarger". Jaaaa, sier kundene og ler, det er slike farger jeg mener. Også synes de jeg er litt rar som kan finne slike navn på farger. Er det ikke morro?
    Gleder meg til å se hvordan din jakke ender....i farger. En virkelig god ide å bruke orange, altså.
    Klem og god helg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Sylvia!!! Så gøy at du hjelper folk til å finne farger - det er mangelvare i veldig mange garnbutikker!!!!

      Delete
  9. Så tøffe farger du har satt sammen! Dette blir en frisk versjon av den populære jakka:)

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!