Sunday 19 October 2014

Pink Mission Completed


Never ever underestimate the use of a new color, I said to myself. I could never wear pink, pink is for young people and pink is a matter of the 80s is just some of those stupid thoughts.

Well, I told them to move out and went for the pink. The very pink color.

Tassels with swarovski beads were added.
I am so pleased with my garter shawl. So nice to wear and so soft and warm. Just the perfect color for me. A totally mindless garter project.

Just casting on three stitches, increasing every other row on the one side, and then decreasing on every other row after half desired length. And it knits up fast too.

Well, since I totally love to have some accessories to go with my knitting I made a polymer clay bracelet in pink.

And I must admit - the boots came first. Pink boots are so fun - and the shawl and the bracelet is made for them...

I am already thinking of knitting a cardigan with some pink colors too. Where will this end?

Would there be more colors for me to examine and fine suitable for me? I will think so.

There are so many colors out there that will make us look fresh. Life is too short for the wrong colors.

The Stich Story
Yarn: Rauma Finull, Rauma Plum
Needle: 6mm
My Ravelry Page: Pink Sky
Pattern: My own - see above



40 comments:

  1. Elsker pink og bærer gerne farven sammen med mine højrøde støvler - 57, men ikke for gammel til pink eller nogen som helst anden farve :)

    ReplyDelete
  2. God morgen Lone
    Nyyyydelig sjal du har strikket, den skjønneste ROSAfargen. Og med de fine armbanda til, så flotte sammen.
    Rosa er en farge jeg har brukt før. I ny og ne har jeg feks hatt en rosa t- shirt, eller en strikkegenser. Synes det er en fin farge, og ikke bare fint til småjenter.
    I sommer kjøpte jeg jo garn til en stripejakke, med noen rosa farger i. Desverre ligger denne jakka i køen for prosjekter.........men jeg vet den skal strikkes.
    Ja, det er mange fine farger som bare ligger og venter på oss.
    Og nå gleder jeg meg til å få ferdig min lyngfargede genser.
    Ha en deilig søndag.
    Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Sylvia!!! Gleder meg til å se genseren din!!!

      Delete
  3. Great - the shoes and the Shawl, too. I love pink also, I am 55.

    lg
    Birgit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Birgit!!! So nice to read that you also love pink!!

      Delete
  4. Provokerende pjanket powerpink parade projekt! Igen et humøropløftende stykke strik fra dig. Kvasterne er lige prikken over i'et!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Anne - ja, man skal jo lige være strandløve om vinteren også :-)

      Delete
  5. Uhm pink er altså bare lækkert :)) ,man bliver SÅ glad af den farve

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Gitte!!! Ja, man bliver lidt sådan glad indvendig!!

      Delete
  6. Rosa er jo så fint, og sjalet ble helt knall :) Jeg har kjøpt meg lys rosa ullkåpe i høst, den er nydelig! Sikkert mange som ikke hadde stilt opp i det, men jeg tenkte skit i alle andre, jeg elsker farven og kåpa og vil gå med den ;) Kos deg med det flotte sjalet, ikke noe misunnelig her oppe... neida ;) :)

    Ha en herlig søndag! Klem fra meg helt her oppe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Desirée - den kåpen skulle gjerne sett. Du er helt sikkert kjempeflott i den!!! Klem fra sør!!

      Delete
  7. Herlig, gleder meg til å se det!

    ReplyDelete
  8. A beautiful shawl and a bold colour!
    Greetings, Charly

    ReplyDelete
  9. Nok et herlig sjal fra deg. Blir så glad av alle de flotte fargene du viser frem. Jeg er ikke noen rosaperson, men er veldig glad i slike skarpe farger. Må strikke meg et gedigent finullsjal i en herlig farge snart jeg også. Takk for mye flott inspirasjon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Hanne!!! Nå gleder jeg meg til å se hvilken farge du plukker ut!!!! Takk for besøk på bloggen min!!!

      Delete
  10. I think pink has taken a hold of you! The shawl came out beautiful as does all your designs! It is the perfect accompaniment to the boots!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Debbie - I think you are right!!! I see pink every where :-)

      Delete
  11. Love it.. wearing pink is like you feel young again haha... regards Astrid
    http://breien-als-verslaving.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  12. ...jeg glemte å si at jeg digger dine rosa støveletter!!!!!

    ReplyDelete
  13. Et riktig godt-humør-sjal! Deilig med farge!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Merete!!! Åh ja, det trengs nå før vinteren kommer!!

      Delete
  14. Think pink, Lone!
    Kjøpte ikke du deg en pink veske på Sjølingstad også? Kule farge til deg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I will Anne!!!! Endte med en rød - og angrer nå litt på det... Tusen takk!!!

      Delete
  15. Love the pink!
    The boots and the shawl are a great combo!

    ReplyDelete
  16. Du er bare helt rå! Skulle ønske jeg var litt mer dristig med farger! ( Men så er jo jeg en gammel dame da! he he)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Liv!!! Bare hiv deg ut i det - og farger har ingen alder!!!! Alle kler farger!!!!

      Delete
  17. Flott og sprek farge på sjalet ditt!! Og så stilig med matchende sko!! (...eller motsatt, etter som skoene kom først! ;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Britt!!!! Ja, skoene kom først denne gang...

      Delete
  18. Alt komplett - deilig!!!
    Ha en riktig fin torsdag.
    Klem fra meg

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!