Monday 5 October 2015

Nothing Is What It Seems...


Is it normal to fasten a scarf in the back of your head and hold to others up with your hands at the same time?

Now, I had this idea about how to get my three scarves photographed. This is how it came out... I had fun and you can hopefully see the scarf madness of the repeated pattern Red Katana.

Made as a gift.
I have in fact knitted four of them - and gave one away as a gift. It was a success.

They are fun to knit, comfortale to wear and the shifting in the two colors gives a great effect. Will I knit more?

I expect as soon as I find two colors that scream: Knit us together, please.

Colors often do that. Just lying there in my stash or in a yarn shop screaming at me.

It must be quite normal to hear it? Or maybe it isn´t? Maybe I should get my head checked... LOL!!!

Well, there you have them. I love these scarves. An easy pattern that is fairly mindless. It is originally knitted in a thicker yarn. So there has to be extra repeats in every six sections and there will be more stitches. But that do not bother me - it is fun to knit no matter what.

The people who are crazy enough to think they can change the world
are the ones who do
Steve Jobs

The Stitch Story
Yarn: Rauma Finull apart from Kauni (the green color)
Needles: 2.5mm
Pattern: Red Katana
My Ravelry Page: See them all here
The latest one in the Red Katana family that seems to grow by the stitches...

23 comments:

  1. Superfine sjal, Lone.
    Alle på hver sin måte, og av de to fargene som er satt sammen.
    Mindless knitting, men alikevel spennende, siden fargene skifter forskjellig hver gang.
    Jeg lurer virkelig på hvor mange sjal du har liggende? ;)
    Jeg har det også slik med farger, at de ligsom ber meg strikke dem sammen. Noen blir perfekte sammen, selv om de skulle tilsi noe annet. Og andre skurrer, selv om de ser fine ut liggende ved siden av hverandre. Kommer an på mønsteret eller strukturen. Uansett er det å leke med farger veldig morsomt og inspirerende.
    Den gullgule i min Ravello hadde jeg lenge planlagt å strikke med, men jeg visste ikke hvor den skulle passe inn. Jeg er veldig fornøyd med resultatet som ble, sammen med vinrødt og lilla.
    Ny uke , nye muligheter.........
    Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Sylvia :-) Det er blitt en del ja.... Du kan bruke fargehjulet om de står litt fast - det gir en utrolig enkel måte å sette farger sammen på :-)

      Delete
  2. Ååårrhhh... du ka' da ikk' la' vær! Lige om snart er du faldet i farvefælden og på stikkerne med en ny festlig farvefanfare.
    Det er godt de bare skal rundt halsen og ikke balanceres på et ben.. godt klaret!
    Nåh.. ja... jeg er faktisk ret vild med de sjaler!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Anne - ja, da jeg skrev blogposten sad jeg lige og tænkte på nogle farver det havde været sjovt at strikke med...

      Delete
  3. Morsomt samlebilde av de tre skjerfene! Det må ofte kreativitet til for å få gode bilder av de fine strikkaplaggene ;) Skjerfene ble jo veldig fine og forskjellige i ulike farger. Ønsker deg en fin uke :)

    ReplyDelete
  4. Veldig,veldig moro å se dem samlet! Kjempeinspirerende!

    ReplyDelete
  5. Flotte skjerf, utrolig fine fargesammensetninger!! Dette er du virkelig god på, Lone! :-)

    ReplyDelete
  6. Det er altid en fornøjelse at komme på din side, farverne slår en i møde og man bliver i godt humør.
    Flotte sjaler fotograferet med mange glimt i øjnene.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak - jeg er rigtig glad for at kan lide min blog :-)

      Delete
  7. Herlige farger som alltid. Jeg forstår godt at de faller i smak og er flotte gaver for uansett hvem som måtte være så heldige å være mottakeren av et slikt.

    Jo da, vi har vel alle garn som roper: strikk meg... Jeg trodde det var helt normalt? 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Helle!! God å vite at vi jo faktisk er normale :-)

      Delete
  8. Finally have a chance to get caught up with everyone! I really like all the color combinations! When we were in Sweden, we came upon a nice yarn shop but alas, never had a chance to go in. I haven't thought much about knitting or crocheting yet this year, but I'm sure the bug will hit me soon!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Debbie!! There is a time for everything you know - do what your heart desire. After all it is a huge thing you have enjoyed!!

      Delete
  9. Oh they are gorgeous !!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. LOL! You are brilliant!! I love the scarfs!!! I love everything you create!!! Gorgeous!!!

    ReplyDelete
  11. Jeg blir alltid i godt humør når jeg besøker deg:))
    De skjerfene var aldeles nydelige!!..og jeg likte genseren veldig godt...alle sammen:)
    Aldeles nydelige farger!
    Ha et godt strikkeår:)

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!