Sunday 5 February 2017

Keen On Green

When you try to find the right green color for a project you can search for days. For some reason green is not only green.

The variations between yarn companies and their take on green is quite varied.

In fact there are some green colors missing totally.

For example I really do miss a hue yellow green that is a complementary color to magenta.

No where to be found in wool - I do not use merino in my garments.

Anyway - this is a Red Katana scarf with two green colors that really match. Of couse, I used Rauma Finull again.

After all they have 102 colors to choose from.

Well, the scarf have been finished for a while but it sure took time to get the photos taken.

I do love this scarf design. Great fun to knit, it has a kind off graphic look and so nice to wear.

And I have to admit, this is my seventh... One of them were a gift though.

Our attitude is the crayon that colors our world
Allen Klein

The Stitch Story
Yarn: Rauma Finull
Needles: 2.5mm
My Ravelry Page: Sea Green
Pattern: Red Katana

15 comments:

  1. Du er da i gang med hele paletten. Farver er ikke bare farver; de snakker sammen... og nogen skændes!
    Men lige dette sjal/tørklæde er skønt. Lige farver efter min smag ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Anne - ja, farver kan lave lidt af et liv når de ikke passer sammen😂

      Delete
  2. Du strikker så utrolig pent. Så jevnt og fint. Elsker nok en gang fargevalget.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Hanne😊 Ull er jo også lett å få fint da en vask gjør underverker etter strikking :-)

      Delete
  3. Fantastisk match - jeg er nysgerrig - står du i en butik og vælger farverne eller køber du over nettet? Måske har du Rauma finulls farvekort? Jeg synes det gælder for alle farver - rød er ikke bare rød, blå er ikke bare blå - der kan være så store variationer, at det er sjovt vi stadig kan genkende farven som rød som blå som grøn - nå men fik jeg sagt det er et super lækkert tørklæde? ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Lene😊 Jeg har ret meget garnrester hjemme. Raumas farvekort er dårligt, så har jeg ikke farverne er jeg nødt til at tage i butikken. Som regel har butikker lys der ændrer farverne. Så jeg tager altid nøglerne med til et vindue for at se ordentligt. Jeg tvinder trådene fra hvert nøgle for at se om de passer sammen i strik. Det hjælper ikke så godt at holde dem ved siden af hinanden. Måske jeg skulle lave et blogindlæg om det?

      Delete
  4. Grøn er en rigtig svær farve at arbejde med - og som du skriver ,grøn er ikke altid bare grøn. Men hvor er det bare et super grønt sjal du har lavet. Sikken et flot farveforløb !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak - ja, den er svær at arbejde med. Og så er det så skønt når deg går godt😊

      Delete
  5. Gorgeous Lone! I don't think I have seen you make an item with just all green? I really love this scarf!! Sending you Big Hugs!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Stacy!!! You are right - not a lot green here. Going to change!!! Big hugs back to you!!

      Delete
  6. Super... deilig grafisk mønster... jeg liker dette skjerfet.
    Jeg elsker fargespille dine. God søndag ønsker Viola. Stor klem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Viola - ja, det er gøy å strikke også :-)

      Delete
  7. Grønt er en favorittfarge hos meg, men helst i en mørk nyanse. Du kler alle farger! Et flott sjal igjen!

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!