Wednesday 22 February 2017

The Quiet Fish

Silence is about to become a luxury. There are all kinds of noise around us: Noise itself, sosial media, media in general and you can probably come up with a long list.

Our minds do not rest, our bodies become stressed and to be still is so uncommon that something must be wrong with us if we are not checking something on our phones if we are on a train, waiting for the dentist or whatever.

Is it time to give our minds and bodies a litte freetime from all that demanding noise that do not get us anywhere?

Well, I made this polymer clay pendant to remind me just that. My claying have become a little rusty. That is what happens if you do not clay and stop developing.

But that is life. In addition I had a hard time with the clay getting too soft. Clay brands are not amongst the things one can get easily here. So I am stucked with Fimo soft - and it is too soft for the most of what I would like to make.

That being said, I love claying when I can manage. I have always loved creating in polymer clay. No matter the outcome.

Being still and doing nothing is two completely different things
Jackie Chan



12 comments:

  1. Det er sjovt, for jeg har akkurat lige tænkt det samme og haft en snak om det med min søn :-) Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er teenager nu - jeg er slet ikke sikker på, jeg ville kunne have klaret al den støj og al den ondsindede snak det er så nemt at forfalde til på de sociale medier. I dag har jeg det fint med at holde mig totalt udenfor, min mand lige så. Vi har en facebook profil, der kun blive brugt til at orientere os om hundearrangementer - resten af vores liv foregår - tjah "in real live" :-) Jeg elsker din stilhedsfisk - den er virkelig skøn :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak :-)
      Ja, lige præcis Lene. Sosiale media gør os mindre sosiale, og som du jo siger henfalder vi til ting der ikke ligefrem gør verden til et bedre sted. Hvor er det flot at I ikke bruger tid til det!! Det gælder at bruge det til det vigtige, og lade nybagte boller og alt muligt uvæsentlig der deles bare være!!!

      Delete
  2. What a timely post! Thank you!

    ReplyDelete
  3. Du har fuldstændig ret. Stilhed er efterhånden en sjælden luxus. Min største oplevelse med stilhed var ved isfjorden i Ilulisiat - fantastisk oplevelse. Din stilhedsfisk er sjov og fin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak - ja, stilhed er virkelig en god medicin :-)

      Delete
  4. Stilhed er ro og fred og for mig en nødvendighed ind i mellem.
    Vidste du at der er en gruppe på Facebook?https://www.facebook.com/pg/vielskerstilhed/about/?ref=page_internal
    Og en forening i DK? http://vielskerstilhed.dk/
    Denne artikel i Kristeligt Dagblad beskriver det så godt... https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/laerer-vi-skal-turde-vaere-stille?utm_campaign=post&utm_content=news&utm_medium=social&utm_source=facebook
    Fin fisk :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Anne!!! Godt der er andre der lige nyder stilheden!!!

      Delete
  5. I love your fish! And, you are so right Lone about silence!!! Keep claying my friend! Your creations are fantastic! Big Hugs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Stacy. Big hugs back to you my friend 😊

      Delete
  6. Hvilke kloke og sanne ord :-))
    Slappe av i skogen og naturen, snakke med venner,
    kropp og sinn i harmoni bringe. Jeg er så glad vi har god yoga her :-))
    Jeg ønsker deg en avslappende uke full av glede kjære Lone.
    Deilig fisk du har gjørt. Klem fra Viola

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!