Wednesday 23 July 2014

Sheepomania Still Going On

Sheep all over the place..
It is no secret that I am a scarf person. Since I joined Ravelry in 2010 I have knitted a huge amount of scarves - about 40... Sounds like I live in an igloo and support a village with scarves...

Well, enough about that. Right now it is 30 degrees and I am about to reach my boiling point. Simply too warm - a huge paradox since I freeze a lot during the cold period.

The sheep chart from the cardigan is on my scarf.
Anyway, this is about my new scarf. Surprise!!!

I knitted that wonderful cardigan Sheepomania and since the neck is rather wide I need a scarf. At least that is what I tell myself.

None of the 40 I have knitted before matched. So, I found the same colors as in the cardigan and made a new design.

Nothing fancy but with stripes, colors and of course sheep.

Fun to knit, not too hot right now with a tiny garment and this is going to be so cool when it is done and I can wear it with my cardigan.

So, I am off to find the switch for the heating that someone left on. Not found yet! LOL!!!

Enjoy your summer where you are.
Beginning of the scarf with rib and design as in the cardigan. Just interpreted in another way.

16 comments:

  1. Selvfølgelig skal er et sjal til... du kan da ikke fryse om halsen... meget passende at strikke det lige nu... hvor du ikke behøver at bruge sjaler!
    det bliver så fint!
    God sommer... Her i DK er der 26-30 grader og jeg lever i skyggen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja selvfølgelig Anne - tak!!! Her er der også alt for varmt - skyggen er bedst!!!

      Delete
  2. Stilig løsning på halsåpningproblemet!

    ReplyDelete
  3. Her strikkes det også i varmen. Uansett , om det er varmt eller kaldt, så strikkes det.
    Så artig med vrangbord i enden....ser nesten ut som et erme , jo.
    Og fint at du overfører sauene på skjerfet også.
    Jeg tåler denne varmen, og synes det er herlig, så jeg kan ikke klage. Det er bare å sette seg i skyggen og nyte sommeren!
    Det skal jeg også gjøre i kveld, for da starter ferien min, hurra!!!!!
    Fortsatt fin sommer!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, strikk går an året rundt. Meningen er å hente elementer fra jakken inn i skjerfet. Valgte å ha med vrangbord for å gjøre noe ekstra ut av det. Og i tillegg noe uvanlig... Så heldig du er som tåler varmen - da må denne sommeren være super!!! God ferie kjære Sylvia. Håper du kommet på strikketreff i september :-)

      Delete
  4. Lone, that is a brilliant idea. I can't wait to see it finished and paired with the cardigan! Thank you for all your visits to my blog and your lovely, encouraging comments!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Debbie!!! And you are welcome - so happy that you are in blogland :-)

      Delete
  5. This is so cute and brilliant Lone! I can't wait to see this finished! Big Hugs ;o)

    ReplyDelete
  6. Det blir kjempefint! Det er bra du sier det med at halsen er vid, jeg tenker å strikke en sinnasau snart, og lurer på om jeg skal gjøre noe lurt for å forminske halsåpningen litt... Men matchende sjerf var jo ikke dumt ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Maria!!! Ja, de fleste sier at halsen er vid. Jeg liker i grunnen det siden jeg alltid bruker skjerf. Men sjekk på Ravelry - mange har strikket mindre størrelse i halsen for så å øke nedover.

      Delete
  7. Ja, sauer er ål'reite dyr! Det blir et tøft skjerf - perfekt match til jakken! :-)
    Fortsatt god sommer!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Britt!!! Ja, hva skulle vi gjort uten sauer?? He he :-)

      Delete
  8. Det blir jo kjempestilig! :) Var inne å kikka på jakka di, og den var jo også lekker! :)
    Dette var jammen smart :)
    Har planer om å strikke meg den jakka jeg også, kanskje jeg adopterer ideen din?
    Det er varmt nå. Jeg pleier å elske varmen, men nå må jeg krype inn under parasollen gitt!
    Ikke det at jeg klager, for det gjør jeg ikke, synes været er helt hærlig! :)
    Husk dette skal vi leve på gjennom en laaaang vinter :)
    Men strikker gjør jeg! Det går i bomull på dagtid og ull på kveldstid. Eller det vil si, det gjorde det.
    Nå går det i bomull som ikke er så stort ennå så det legger seg i fanget på dagtid, og på kveldstid bomull som har blitt så stort at det legger seg i fanget. Hehehe har vel aldri fått så mange ufo'er på så kort tid! :)

    Håper du får en fortsatt herlig sommer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk!!! Bare adopter i vei - gøy å kunne inspirere!!! Ja, ille varmt, men også litt godt at vi endelig fikk en lang varm sommer. Skulle ønske vi kunne lagre litt til ut på vinteren :-) He he - lur måte å løse strikkingen på da!! Her går det jo kun i ull, men ikke store varme prosjekter enda... Men de vokser :-) God sommer til deg også!!

      Delete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!