Sunday 26 October 2014

Color Craving Autumn


Days are getting darker and it seems like an eternity until spring is here again. I love bright warm days - so I could easily move to a warmer place from now until May. But there is this problem with the wool. When should I use it? And what should I knit? It sure is a good thing that I avoid those huge problems.... 

Anyway, I found the brightest colors of autumn some large needles and went for another mindless knit. Orange and red are wonderful colors together. 

I use Finull and Plum, my absolute favorite yarns. Those two together is like hot chocolate and freshly baked croissants.

From red to something dusty colored...
And I must add: Rauma has changed the color on their red Plum mohair yarn. 

And shame on them for making it dusty red - it is nearly not red anymore. 

The bright red I use is from a sale I came over. That bright red is just wonderful but nowhere to be found anymore. 

If anyone know of a bright red kid mohair yarn - please tell me about it. 

What I do not understand is that they have all those bright colors in Finull and have a lot of patterns with the combination of the two yarns - but no red color in Plum. Well well, no problems are too small to be made bigger... LOL!!

But, I think my shawl is going to be lovely. Still knitting on some gifts and all I need is those garter shawls for relaxing in between. While I watch the leaves fall from the tress in all those wonderful colors.
Knitting garter stitch and inreasing every other row until the whole shawl is finished. I use the Josephine pattern for it. 
 

 

20 comments:

  1. Hihi, du kan da bare komme hjem til DK om vinteren. Her er lidt lysere og noget varmere, men du kan stadig have uld på;) Jeg syntes jeg så noget meget rødt mohair hos min lokale pusher. Jeg checker lige og vender tilbage. Og til slut: findes der også et par Doc Martens til dette tørklæde:)?
    Nyd den bedste søndag på året (den med en ekstra time)
    Knus Dorte

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det havde jo været noget Dorte. Jeg er jo næsten ikke dansk længere... Og tusind tak for at du vil checke med det garn!!! Jo altså, jeg har jo både røde og orange sko. Så nu bliver det en af hver!!!! Hav en god søndag i skønne København!!

      Delete
  2. Wonderful colors shown together a beautiful autumnal tone!
    Greeetings, Charly

    ReplyDelete
  3. Good sunday, Lone :) I love autumn and the colors that it brings very much and the colors you are using now are my favorite! Just beautiful! It is going to be a happy shawl ;)
    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. And a lovely sunday to you too Anna!!!! And thanks so much for your comment!!!

      Delete
  4. Ja... kom du bare herned.... Så kunne vi dele notater!
    Jeg får da mundvand og jule-clementin-associationer af de farver.... og sammenligningen med kakao og croisanter..... maven rumler....
    Det var da en fesen rød farve de har fremstillet i stedet for den glade røde!!! Fuijha!!!
    Happy knitting i de dejlige farver.....
    (Jeg makker med Lerwick trøjen!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg står lige uden for din dør med croissanter :-) Ja, utrolig fesen. Et meget godt dansk ord!!!! Bliver ret spænnende at se dine farger i Lerwick!!!!!

      Delete
  5. Kender du Drops alpaca silk? Det er også en lækker følgetråd sammen med uld, den findes i rød, men måske lidt for mørk til at være bright red - er i øvrigt på tilbud nu.

    ReplyDelete
  6. Garnudsalg har en postkasserød silk kid mohair

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alletiders - så skal jeg da lige se på den også!!!!

      Delete
  7. Bcgarn har! Iallefall ser den nydelig,klar ut på nett;

    http://www.bcgarn.dk/pi/KIDMOHAIR_2486_117.aspx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Merete!!! De jukser litt på skjermfargene, men absolutt verdt å sjekke!!!! God søndag!!

      Delete
  8. Du inspirerer! Er i gang med samme sjal med Plum og lilla rester i diverse kvaliteter. Morsomt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Judith!!! Gleder meg til å se ditt!!! Ja, det er nesten for gøy - må jo ha flere...

      Delete
  9. Ja, jeg vet......jeg hater det når Garnleverandørene bytter ut fine farger. DSA er verst. De tar ut en farge, for å erstatte den med en nesten maken. Hva er vitsen med det?
    Har du sjekket ut PLUM i Korall? Jeg har tydd til den når den røde er borte.
    Det er morro å blande to farger, for å skape en ny. Og rødt og orange er så flotte sammen.
    Jeg vet ikke om du har lest mitt siste innlegg, men plutselig er jeg ambivalent med farger. Det er så merkelig, og jeg har ikke opplevd det før. De fargene som før dro meg til dem, legger jeg nå til side.
    Og når jeg ser på noe av det siste årets produksjon til meg selv, går det i litt kalde lyngfarger, som er flott til huden min. Det er veldig uvant. Men jeg tar jo farger jeg kler, så jeg er vel i et hamskifte?
    Ha en fargerik søndag, Lone. Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, veldig irriterende dette Sylvia!!! Ja, korall er alt for kjip i fargen for min smak. Men nå fikk jeg gode tips og finner nok noe i utlandet... Farger er som alt annet - vi endrer mening, faller for nytt og finner nye farger til oss. Herlig!!!! Uansett er det veldig flott at du har funnet dine farger!!!! Riktig god søndag til deg også!!!

      Delete
  10. What a beautiful explosion of color! I am with you regarding the cold weather and with our time change on November 2, it will be getting dark earlier, too! Bring on Spring!

    ReplyDelete
  11. Hei! Flott sjal i freshe farger! Kjøpte du ikke en oransje veske på Sjølingstad??
    Så synd at den røde Plum-en forsvant, den var en av mine favoritter. Burde ha hamstret...
    Mener å huske at Rowan har en rød Kidsilk Haze, eller kanskje jeg husker feil og at den var mørkerød? Jeg driver også og strikker riller i disse dager - mitt sjal/skjerf er (ikke overraskende, hehe) litt mer dust enn ditt og i grønt.
    Ha en fin, ny uke!

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!