Wednesday 29 July 2015

Sword Knitting In A Flash

Tour de France takes three weeks. As my Viajante was finished early I managed to knit this sword before the riders ended up in Paris.

Garter stitch is perfect for tour knitting - it does not take any effort and one can keep track of everything that happens in the race.

Now, you may think you have seen this scarf before. I have knitted another one, only I changed the colors a bit.

I simply wanted a red and turquoise one. Both yarns are Rauma finull.

The pattern is straight forward and gives a really nice scarf. Fun to knit and nice to wear - the perfect combination if you ask me.

Since I use a thinner yarn that the pattern ask for, I add one extra repeat of each section for a larger scarf.

The pattern is called Red Katana. The Katana is a japanese sword used by the samurai.

I would have a hard time using this for cutting anything. But I can cut the freezing short this summer. Coldest since I do not know when.


The Stitch Story
Yarn: Rauma Finull
Needles: 2.5mm
Size: 236 x 58cm
Pattern: Red Katana
My Ravelry Page: Repeatedly Red

18 comments:

  1. Så stilig skjerf! Artig måte å lage gradvise fargeoverganger;)

    ReplyDelete
  2. Looks like it will be warming up a little come next week there, but until then, you will stay warm in style with your beautiful scarf!

    ReplyDelete
  3. Du er en reser med strikkepinnene! Kjempefint skjerf! Jeg har startet på et babyteppe i rillestrikk, og synes det vokser så sakte... Tror det ender opp som innimellomstrikk. Hadde sikkert vært mer inspirerende med striper, i stedet for det ensfargede.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Birgitte!! Du får ta teppet litt innimellom. Når du kommer et stykke på vei går det som regel fortere. Men striper er jo så gøy at man ikke kan la være å bare strikke en rille til :-)

      Delete
  4. Du strikker altså så mye nydelig - jeg skulle gjerne hatt hvert eneste ett av skjerfene dine. Nå har jeg kjøpt oppskrift på den genseren du har flere av også....... Ha en fortsatt fin sommer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk!!! Da vet jeg hvor jeg skal sende alt om jeg blir lei av det. He he :-) Ønsker deg en fin sommer også!!!

      Delete
  5. Nydelige stripesekvenser :D

    ReplyDelete
  6. Har du et eget skap til skjerf? ;)
    Kjempefint, som et skarpt sverd. Jeg liker formen på det, og fargene of course.
    Tror jeg har tre sjal/skjerf liggende som UFOs, de trenger jeg kanskje å bli ferdige med, før jeg starter opp enda et. Det er nemlig så deilig å bare sette seg ned å strikke på.........
    God søndag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Sylvia - skulle gjerne hatt et slikt skap... Veldig stort ett, faktisk. Men neida, bare å stappe det inn der det er plass eller ha det rundt halsen.. He he

      Delete
  7. Så fint det ble! Veldig effektfull kombinasjon med stripene, og fargene som da endret seg seg. Trodde først du hadde 2 ulike skjerf på deg før jeg så det utstrakt. Du er jammen sprek i fargevalgene dine. :) - Skulle gjerne hatt litt av ditt farge-mot. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Helle. Jeg likte også spillet mellom fargene og stripene. Enkelt og likevel effektfullt. Bare å hive seg ut i farger - livet er for kort til å gå i grått :-)

      Delete
  8. So beautiful!!! Stay warm my friend! Hugs ;o)

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!